Міні стажування в громадській організації «Памолодь».

Міні стажування в громадській організації «Памолодь».

18 Лютого 2018, Львів

У цьому невеликому дописі неможливо передати всі ті емоції та нові знання, які я здобув за час свого триденного перебування у Львові та стажування у громадській організації «Памолодь». Звісно, такого короткого терміну не вистачає для повноцінного стажування, проте, приймаюча сторона зробила все для того, щоб ці дні були максимально корисними та насиченими на події. За час стажування я не тільки навчився новому і подивився на те, якою буває освіта з неформальної сторони, а також надихнувся новими ідеями та знайшов однодумців.


Як я вже описав вище, програма була дуже насиченою, тому я спробую зосередитися на основних моментах, які особисто для мене були цікавими під час поїздки понад усе.


Відвідування школи східних мов


Першою із наших активностей був візит до директора школи східних мов «Будокан»  Олександра Олеговича Козловського.


Візит був цікавим з декількох причин.


По-перше, ми подивилися на вдалий освітній проект, російську школу, яка була на грані закриття у зв’язку з низькою популярністю і як результат – відсутністю великої кількості учнів. Не дивлячись на те, що школа має більш ніж двохсотрічну історію, станом на 2016-й рік, вона переживала не найкращі часи. Тут цікава модель, за якої новій адміністрації вдалося «перезавантажити» школу, привернути до неї увагу громадськості та нових учнів і у підсумоку, врятувати школу від закриття.


По-друге, візит був цікавий через розповідь директора школи про свій особистий вклад в проект. Олександр Олегович розповів про перемоги та невдачі, які спіткали проект за півтора роки свого існування.


Під час візиту я дізнався технічні аспекти реалізації повномасштабних шкільних проектів, а також отримав порцію натхнення та мотивації працювати далі на благо української освіти.


Проект ZAVOД


Проект ZAVOД – це простір інженерних, дизайнерських та арт-експериментів на території старої промзони в Підзамче. Мені, як соціальному підприємцю, подібні проекти надзвичайно цікаві, оскільки саме вони формують осередки соціального та креативного бізнесу.


На заводі ми зайшли у гості до майже всіх підприємців, познайомилися із креативними підприємцями Львова та ознайомилися з тим, як вони працюють. Такі люди надихають та мотивують до реалізації власних ідей.


Табір скаутської організації


Поїздка у табір до скаутської організації, напевно, викликала у мене найсильніше враження. Тут я познайомився з унікальним поєднанням навчання та польових умов, які мотивують та покращують відносини між членами організації. Саме спільне подолання труднощів є ефективним інструментом для укріплення команди, є найкращим варіантом тім білдінгу, а також формує в організації корпоративну культуру. Це можна було спостерігати як у спілкуванні учасників між собою, так і у їх ставленні до навчання (лекцій та майстер-класів, які проводилися під час вишколу). Незважаючи на юний вік, всі учасники були вмотивовані, вони уважно слухали та занотовували всю інформацію, яку їм подавали під час занять.


Освітні настільні ігри


У останній день стажування ми ознайомились з освітніми настільними іграми. Я вважаю гейміфікацію одним із найкращих освітніх інструментів. Настільні ігри – дуже цікавий кейс з гейміфікації. Нам по черзі пояснювали правила різних ігор, після чого ми в них грали. При цьому, як і передбачалось, провівши час за іграми, я здобув знання з історії, географії та психології.


Особливо мені сподобалася гра, яка поєднувала у собі географію, а також основи бізнесу та економіки. Гра дозволяє одночасно вивчити області України та їх розміщення, розміщення корисних копалин та виробництва, маршрутів залізниць, аеропортів та портів. Картки із запитаннями можна змінювати, що дозволяє підготувати для гравців запитання з будь-яких тем географії або економіки. Гра виявилися цікавою та стильною. Як на мене, це чудовий інструмент, який можна використовувати як у школах, так і на позакласних заняттях з географії. Її можна використовувати, як для підготовки до ЗНО, так і для вивчення будь-яких інших географічних тем.


Ігри з психології та історії також виявилися цікавими, проте вони однозначно складніші за географію.


Останньою грою, яку нам показали, була гра для незрячих. Вона є унікальною та не має аналогів у світі. Всі картки мають як звичайні підписи, так і підписи, виконані шрифтом Брайля, що дозволяє грати одночасно зрячим і незрячим людям. Питання інклюзивної освіти наразі не має чіткого вирішення і те, що існують такі проекти, дає надію.


Загальне враження


Описані мною заходи – далеко не все, що ми побачили за ці дні. Я зосередив свою увагу на цих, бо особисто для мене вони були найцікавішими та найкориснішими для моєї професійної діяльності.


За час стажування я познайомився з освітніми організаціями, соціальними підприємцями та підприємствами, креативним бізнесом, а також різними громадськими організаціями Львова. Це чудовий нетворкінг і, думаю, багато з набутих контактів знадоблятся мені у моїх власних проетках.


Я дізнався як саме працює громадська організація «Памолодь», як вона шукає фінансування, комунікує із партнерами, проводить набір співробітників та волонтерів і як з нами працює. Цей досвід – це те, що я почав використовувати одразу по поверненню до Києва.


Я побачив життя Львова «зсередини». Приїжджаючи до Львова лише як турист, або іноді на конференції, я ніколи не залишав центр міста. Під час стажування я зміг побачити культуру та справжнє обличчя Львова.


Хочу ще раз подякувати приймаючій стороні. Всі заходи та програма були детально сплановані та організовані на найвищому рівні. Я отримав справжнє задоволення від проходження стажування та повернувся додому із новими силами, ідеями та натхненням.




Автор: Вадим Черніков
Поділитися
  • Facebook

Назад до списку