Дискурси міста створюють активні мешканці: про медіаурбаністичні мости Ужгород-Кропивницький

Дискурси міста створюють активні мешканці: про медіаурбаністичні мости Ужгород-Кропивницький

18 Серпня 2017, Кропивницький

Медіаурбаністичний візит "Мости до міста: Кропивницький-Ужгород" відкриває дискурс міста через активних ужгородців. «Місто – це люди», - переконана авторка проекту Ірина Ткаченко. Цікаві особистості Ужгорода, з якими відбувалися зустрічі та обмін досвідом у сфері урбаністики, медіа та брендингу територій, стали для мене уособленням творчої енергії сучасного Ужгорода. Для Кропивницького, міста в центрі України, досвід прикордонного Ужгорода є дуже корисним. І Ужгород, і Кропивницький мають зберегти свою ідентичність".

В рамках проекту було реалізовано медіаурбаністичний мережевий візит до Ужгорода, який тривав з 1 до 9 серпня, а також 11 серпня у місті Кропивницький по поверненню було проведено тематичний урбаністичний форум KROPYVNYTSKYI SMART CITY DAY (тематика – медіаобраз міста Кропивницький, бренд Кропивницького: які стратегії потрібні для його створення? Візуальний стиль міста. Брендбук. Яким є медійне обличчя міста і чи привабливе воно для туристів?).


Про мережевий візит

Зустріч з Людмилою Лівак. Інститут міста Ужгород.

"Я була вражена тим, як легко йдуть на контакт і співпрацю ужгородські активісти. Про зустріч з Lyudmyla Livak, як і з іншими, було домовлено через Фейсбук завдяки спільноті Active Citizens Ukraine - саме тут пані Людмила відреагувала на моє повідомлення про візит до Ужгорода. Вже потім з'ясувалося, що пані Людмила є співзасновницею ГО Інститут міста Ужгород, за активностями якого я стежила. Все з думками про Кропивницький: запозичити кращі і дієві практики міського активізму, простежити закономірності розвитку міста, його відповіді на виклики. Паралельно простежувати спільні проблеми та отримувати урбаністичні візії: в Ужгороді мені це вдалося. Про що це свідчить? Про готовність говорити про своє місто, йти на діалог з активістами з інших міст та регіонів, відкритість і публічність. Запис інтерв'ю з Людмилою можна розкладати на цитати про Ужгород: Але це буде згодом в розлогому інтерв'ю, яке, я переконана, зрезонує в кропивницьких спільнотах. Одну з важливих тез відкрию зараз: місто є таким, яким ми його створюємо. Чим більше в місті креативних і активних людей, тим більша ймовірність його кращості».

Майстерня міста. Ужгород. говорити про місто просто.

Як говорити просто про МІСТО? Як розвивати міський активізм та налагоджувати діалог місцевої влади з громадськістю? Які технології міської комунікації та розвитку використовувати, аби з міста не тікала молодь? На ці та інші важливі питання #промісто дізнавалася авторка проекту "Мости до міста: Кропивницький-Ужгород" Ірина Ткаченко у розмові з Маріанна Собран, координаторкою Майстерня Міста Ужгород та очільницею комунальної установи Ужгородської міської ради "Агенція розвитку міста Ужгород".

Майстерня Міста / Urban Workshop - мережа урбаністичних майданчиків, один з яких відбувався і в Ужгороді.

"Завдяки формату Майстерні Міста в Ужгороді розпочався діалог між владою і громадськістю", - розповідає Маріанна Собран. - Крім того, простір Майстерні став можливістю для налагодження діалогу між містянами та різними громадськими організаціями, бізнесом та низовими/персональними громадськими ініціативами Ужгорода". Місто отримало ще один формат для ідентифікації та розвитку.

Цей формат буде корисним і для Кропивницького. У публічному просторі, із залученням громади, влади і бізнесу легше знайти рішення тих чи інших проблем міста.

Унікальне Закарпаття. Досвід журналу "Унікум" та візії розвитку іміджевого медіа про міста та селища Закарпаття головної редакторки Тамари Бабич


"За дві години спілкування з Тамарою Бабич, головним редактором журналу Унікум - унікальне Закарпаття, яке створюють в Ужгороді, в мене було відчуття дивовижної мандрівки Закарпаттям. Журнал, як і його керманич та команда, - енергійний, яскравий, автентичний і сповнений любові до свого краю", - розповідає Ірина Ткаченко. Цього літа вийшов 13-й номер "Унікуму". Пані Тамара запевнила, що Закарпаття як тема для журналу невичерпна. Редакційна команда серйозно ставиться до його створення, як результат - туристичні сюжети Закарпаття переплітаються з темами бізнесових кластерів, закарпатських стартапів та IT.Спілкування з редакторкою журналу допомогло у стратегічному планування урбан-журналу Кропивницького "Propolis".

Бренд Ужгорода.

Коли місто має свій брендбук та візуальний стиль - це знак якості міста та його мешканців.
Аналізуючи досвід українських міст та містечок (а вже є преценденти створення брендбуку і селищами) - як позитивний, так і сумний, помічаємо таку тенденцію: ініціатива та розробка брендбуку міста є низовою ініціативою. На рівні мислення та стратегії влади питання про створення такого важливого компонента міського оприявлення не постає.
Логічним видається вести просвітницьку роботу, аби управлінці міста розуміли, настільки важливим є підтримка візуального коду свого міста.

В рамках медіаурбаністичного візиту "Мости до міста: Кропивницький-Ужгород" Ірина Ткаченко, зустрілася з одним із розробників Бренд Ужгорода - Домініком Левицьким.
Мета зустрічі - познайомитися з урбаністичним кейсом "Бренд Ужгорода", аби перейняти досвід створення брендбуку для міста Кропивницький.
"Бренд Ужгорода" - доступний онлайн і вже може активно використовуватися містом.

За цим посиланням ви можете ознайомитися з проектом http://uzhhorod.city
Проте на офіційному рівні брендбук не був затверджений, адже на конкурсі міської влади, крім цього проекту, більше не було претендентів.

Варто згадати про історію брендбуку Івано-Франківська Візуальний стиль Івано-Франківська: візуальний код міста був створений за ініціативи Платформи Тепле Місто. Розробка тривала 3 роки, і була пророблена поступальна і серйозна робота по його "вживленню" в міський простір, аби місцеві жителі його сприймали як органічне явище. І тільки в цьому році міська влада затвердила брендбук як офіційний.
Можливо, така історія буде в Ужгорода: є якісний продукт, який показує особливість Ужгорода, і в який вкладено глибинне розуміння міста.

У Кропивницькому розпочався процес створення брендбуку міста за ініціативи урбаністичної платформи "Мости до міста". Досвід Ужгорода та Івано-Франківська є навігатором у у цьому не простому завданні.

Продакшн зі створення лонгрідів: інноваційні формати для регіональних медіа

Завдяки медіаурбаністичному візиту до Ужгорода відбувся обмін досвідом з журналістами та колегами Ужгородський прес-клуб: Ірина Ткаченко провела продакшн зі створення лонгрідів та лендінгів на платформі Tilda Publishing.

Ірина Ткаченко поділилася досвідом створення лонгрідів та лендінгів на платформі Tilda Publishing. Учасниками тренінгу стали журналісти Ужгородського прес-клубу та видання "Zaholovok.com.ua".  Учасники вже мають завершені медіапродукти, а також цікаві ідеї того, як цей інструмент можна застосувати у професійній діяльності журналістів чи громадських активістів.Також в межах тренінгу подискутували про такі питання, як формат і жанр лонгріду, доцільність використання, шрифтовий дизайн та режисуру подібних медіапроектів.

А ось і один з лонгрідів, створених за результатами навчання Ганнуся Тарканій Твердохліб
http://zaholovok.com.ua.tilda.ws/rankova-kava-soloviy

http://zaholovok.com.ua/rankova-kava-z-dianoyu-shvardak

Про урбаністичний форум "Kropyvnytskyi smart city day"

Заключний етап проекту Мости до міста: Кропивницький-Ужгород відбувся 11 серпня за підтримки Програми національних обмінів за фінансової підтримки Європейського Союзу та Національного фонду підтримки демократії (США).


Третій урбаністичний форум Kropyvnytskyi smart city day був присвячений візуальному коду міста та міським брендбукам, а саме:

- медіаобраз та візуальний стиль міста Кропивницький;
- бренд Кропивницького: які стратегії потрібні для його створення;
- яким є медійне обличчя міста і чи привабливе воно для туристів.

В програмі Форуму Ірина Ткаченко познайомила учасників з брендбуками інших міст України та презентувала розроблені елементи візуального коду Кропивницького, над яким працює Артем Луценко, дизайнер Frame Studio Кропивницький.

Друга частина Форуму продовжилася у форматі 'open space', який дозволив усім бажаючим поділитися своїми бачення порушеної теми.Зокрема учасники поділилися своїми баченнями ребрендингу міста через благоустрій набережної міста Кропивницький та його центрального скверу, який у місті називають "сквєрним сквєром" через його непривабливість та концентрацію асоціальних елементів.

Урбаністична платформа “Мости до міста. Кропивницький” зробила підбірку кейсів брендбуків українських міст та містечок.

"Ми активно цікавимося досвідом інших в розробці брендбуку та міського візуального стилю. Цей каталог містить посилання на профілі ініціатив з розробки брендбуків та візуального стилю міста в соцмережах, посилання на офіційні сайти чи лендінги, а також PDF-версії брендбуків та гайдів по візуальному стилю. Поштовхом до створення онлайн-каталога став мережевий візит до міста Ужгород в рамках Проекту “Мости до міста: Кропивницький-Ужгород” за підтримки Програми національних обмінів, за фінансування Європейського Союзу та Національного фонду підтримки демократії (США)”.
Також ми додали корисні посилання на інформаційні та освітні ресурси, які будуть корисними для поглиблення теми брендингу міст і територій".

***Каталог перебуває в процесі оновлення та доповнення.
https://goo.gl/Gj1hH7

Інформаційний супровід та медіависвітлення проекту:

Лонгрід про проект

Фотодайджест візиту

Подія проекту на Фейсбуці

Kropyvnytskyi smart city day (Подія)

Фотодайджест урбаністичного форуму «Kropyvnytskyi smart city day»

Сюжет на каналі "Кіровоград "

https://www.youtube.com/watch?v=bnrfWxAl6Co

"Мости до міста": перші геомітки з описом мережевих візитів. Чергове місто - Ужгород.
Проект Містки громадської активності надихає рухатися вперед! Мости до міста. Карта візитів.

На «Kropyvnytskyi smart city day» говорили про брендбук та вiзуальний образ мiста. ФОТО. ВІДЕО
http://rk.kr.ua/na-kropyvnytskyi-smart-city-day-govorili-pro-brendbuk-ta-vizualnii-obraz-mista-foto-videoKropyvnytskyi

Smart City Day: як зробити місто красивим та атмосферним

http://persha.kr.ua/news/life/135822-krropyvnytskyi-smart-ciiity-day-yak-zrobyty-misto-krasyvym-ta-atmosfernym.html

Кропивницький – у пошуках візуального стилю

https://zpu.kr.ua/shche/kolonky/4475-kropyvnytskyi-u-poshukakh-vizualnoho-styliu

Партнер проекту - Прес-клуб реформ (Кропивницький).



Автор: Ірина Ткаченко
Поділитися
  • Facebook

Назад до списку